5 نوع محتوا که بیشترین لینک دهنده را جذب می کنند قسمت 2

درخواست بررسی سئو

ما ارائه دهنده خدمات حرفه ای بهینه سازی سایت - سئو - می باشیم که به  شما در بالا رفتن آمار ورودی و نیز در رقابت بر سر رسیدن به صفحه اول گوگل وب سایت های مورد نظرتان در لغات بسیار پر جستجو در موتورهای جستجو کمک می کنیم

مرحله 2-  نوشتن لیست خود، و فرمت آن: ایجاد پست وقت زیادی را از آن خواهد گرفت، ابتدا تصمیم می گیرید که چگونه آن را بهبود دهید. به یاد داشته باشید، فهرست شما نباید لزوما طولانی باشد. تحقیقات نشان داده است که لیست با 10 آیتم سهم بیشتری در اشتراک گذاری ها داشته است.

در اینجا، چگونه من پخش کردن پست های شما را نشان می دهم:

  • معرفی
  • فهرست شما
  • نتیجه

استفاده از مقدمه برای توضیح به خوانندگان خود که چگونه لیست ها می تواند به آنها کمک کند، موضوع مهمی است. استفاده از نتیجه گیری به برجسته کردن بهترین آیتم در لیست منجر می شود که باعث تعامل بیشتر با بازدید کنندگان می شود. من تعداد زیادی از نویسندگان را دیده ام که به سادگی به لیست خوانندگان خود می پردازند و در نهایت به نتایج شگفت انگیزی دست خواهند یافت. درست مانند یک مکالمه است: برای شروع سلام و احوال پرسی می کنید و برای پایان خدا حافظی می کنید.

 

  1. انجمن برای راهنمایی

صادقانه بگویم که فکر نمی کنم هیچ بازاریابی بدون صرف زمان و تلاش برای راهنمایی و کمک به مشتریان خود نمی تواند به موفقیت برسد.

اگر حرفم را باور نمی کنید به عکس زیر نگاهی بیاندازید تا مطمئن شوید:

image013

 

هر کدام از این راهنمایی ها به دهها هزار نفر کمک می کند که با استفاده از راهنمایی های دیگران بتوانند کلمات کلیدی مفیدی برای پست خود انتخاب کنند، لینک خود را سفارشی کنند و هر مشکل دیگری که داشتند را برای آنها رفع می کند. هنگامی که شما یکی از این راهنمایی ها را می نویسید هدفتان این است که آخرین راهنمایی در آن مورد خاص باشد و خواننده آن بتواند مشکل خود را رفع کند. اگرموضوعی که در مورد آن نوشته اید و در انجمن ها و یا دیگر رسانه های اجتماعی می خواهید خواندن آن را به دیگران پیشنهاد دهید، می توانید لیک آن راه همراه توضیح کوتاهی در مورد لینک  برای دیگران بگذارید.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید و موضوع شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد بازدید کننده های بیشتری از لینک شما بازدید می کنند و در نتیجه ترافیک سایت شما بالا می رود:

image154

 

قبل از اینکه شما را بیش از حد هیجان زده کنیم، بهتر است که به برسی واقعیت هایی بپردازیم.

ایجاد راهنمایی در این سطح کار آسانی نیست. اما آیا شما هزاران دلار پول خرج می کنید که فقط بتوانید مشکلات دیگران را حل کنید؟ قطعا که چنین نیست. در این بین هدف اصلی خود شمایید. با افزایش ترافیک سایت شما و بازدید بیشتر از آن، شما می توانید کالا و خدمات خود را به افراد بیتشری پیشنهاد دهید و احتمال اینکه از آن استفاده کنند بیشتر می شود.

با داشتن یک چشم انداز بلند مدت، فکر می کنم که سرمایه شما بازگردانده می شود و می توانید به سود آن دست یابید.

اگر این نوع سرمایه گذاری را برای خود انتخاب کرده اید چیزهایی که نیاز دارید به این صورت است:

 

مرحله 1-  یافتن یک موضوع و تعریف محدوده: تعریف موضوع و محدوده آن می تواند در تعیین میزان هزینه ای که قرار است سرمابه گذاری کنید به شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که طوری راهنمایی ها را بنویسید که کامل باشد و خواننده با خواندن آن بتواند مشکل خود را رفع کند.

اگر یک موضوع واقعا گسترده را انتخاب کرده اید، مانند یک “دانشنامه”، نیازمند نوشتن صدها هزار کلمه هستید. همچنین انتخاب و محدود کردن موضوع به زمینه ای خاص در بهینه سازی سایت شما نقش به سزایی خواهد داشت.

بهتر است ابتدا یک راه باریک را در پی بگیرید (به عنوان مثال، “راهنمای نهایی  در مورد داده های ساخت یافته”) و یک راهنمای که تنها 5،00010،000 از کلمات را پوشش می دهد. توجه داشته باشید که شما می توانید دامنه خود را به طرق دیگر نیز محدود می کنید. برای مثال، من یک راهنمایی در مورد “بازاریابی آنلاین” برای مبتدیان نوشته ام. بنابراین می دانم که دامنه من کوچک تر شده و لازم نیست مطالب مربوط به حرفه ای ها را برای مبتدیان بیان کنم.

 

مرحله 2 -  طرح بندی راهنما: اگر می خواهید یک نویسنده استخدام کنید، توصیه من این است که قبل از هر چیزی یک تخته مدیریت تهیه کنید و نکاتی در مورد او را روی آن یادداشت کنید. این حق شما است که یک نویسنده خوب داشته باشید زیرا در عوض کاری که برای شما انجام می دهد شما به او پول می دهید.

به همین دلیل باید همیشه دنبال یک نویسنده بزرگ باشید و کار را به بهترین ها بسپارید تا از سرمایه گذاری خود بر روی سایت تان دلسرد نشوید. بعد از مدتی که کار شما روی غلتک افتاد و پیشرفت کردید می توانید چند وبلاگ نویس دیگر را هم برای کار نویسندگی استخدام کنید.

image134

 

سعی کنید یک طرح کلی از موضوعاتی که در مورد آنها در انجمن بحث می کنید تهیه کنید که موضوعات اصلی و زیر شاخه های آن ها را نیز دربر داشته باشد.

image144

 

سپس یک طرح کلی در مورد هر یک از بخش ها ایجاد کنید. صفحات جداگانه و پست ها را نیز مشخص کنید. هنگامی که این کار تمام شد، بخشی را جهت ارسال مقالات تعیین کنید. به یاد داشته باشید که کیفیت مقالات بالا باشد.

 

مرحله 3 - یافتن یک طراح. اکثر نویسندگان و بازاریابان ممکن است که قادر به کنار هم گذاشتن یک عکس و متن به صورت سفارشی در کنار هم باشند. اما باری ساختن یک انجمن راهنمایی به این شکل نیازمند مجموعه کاملی از مهارت های مختلف می باشیم که فقط یک طراح حرفه ای قادر به درست کردن آن است.

شما به تصاویر سفارشی نیاز دارید، فونت ها، پس زمینه ها و مهمتر از همه آنها به یک چشم باتجربه برای طرح بندی لایه ها نیاز دارید.

image054

این کار ساده نیست و عدم توانایی انجام همچین کاری نتایج سنگینی برای سایت تان در پی خواهد داشت.

من شخصا دوست دارم یک طراح خود را از سایت Dribbble پیدا و استخدام کنم. شما می توانید علاوه بر این سایت از

سایت Upwork نیز کمک بگیرید، اگر به دنبال مترجم آزاد می گردید می توانید از سایت wading برای پیدا کردن شخص مورد نظر استفاده کنید.

اگر به دنبال راهنمایی و کمکی در باره سئو هستید به دیگر وبلاگ نویسانی که در باره سدو مینویسند ایمیل نزنید صاحبان وبلاگ هایی که درباره ساخت بیزینس آنلاین و تبلیغات اینترنتی هستند گزینه های بهتری خواهند بود.

  1. ساخت یک محیط گرافیکی (معروف به گرافیک اطلاعات)

گرافیکی کردن اطلاعات چیزی نیست که آنها استفاده می کنند، آنها می توانند لینک های بیشتری را نیز جذب کنند. در حال حاضر گرافیک اطلاعات می تواند ویروس های زیادی را در محتوای شما تولید کند. Infographics یک چیز تازه بود و همچنین به دلیل جذاب بودن آن برای مردم به محل خوبی برای ویروس ها تبدیل شد. اخیرا من نتایج Infographics (گرافیک اطلاعات) را مورد برسی و آنالیز قرار دادم که این ادعا را به اثبات رساند.

 

مرحله 1 - انتخاب موضوع مناسب:

Infographics (گرافیک اطلاعات) بزرگ هستند چون می توانند تقریبا با هر نوع پیامی ارتباط برقرار کنند. من به این نتیجه رسیده ام که “گرافیک اطلاعات” ، بر روی داده و کسانی که به تجزیه آنها می پردازند بهترین کمک را می کند.

 

 image103

 

ارزش آن را دارد که مقداری از وقت خود را به مطالعه در این مورد اختصاص دهید.

 

 

مرحله 2 - یافتن یک طراح بزرگ: برای این کار چند راه حل در پیش رو دارید. شما می توانید طراحی را استخدام کنید که در گرافیک اطلاعات تخصص داشته باشد (از سایتDribbble  یا سایت های مشابه) و یا می توانید به یک آژانس استخدام مراجعه کنید.

آژانس Visual.ly یکی از محبوب ترین آژانس ها در زمینه اتخدام متخصصان “گرافیک اطلاعات” است، اما به یاد داشته باشید که ارزان نیست. باید مبلغی حدود 1000 دلار را به اینکار اختصاص دهید.

 

  4.داشتن یک نگاه تاثیر گذار و شگفت انگیز

 لینک من چه ارزشی دارد؟ چه تاثیراتی دارد؟ اگرچه فقط یک لینک است، اما تاثیر بسزایی در کیفیت سایت دارد. علاوه بر آن باعث می شود که محتوای شما با هزارات نفر به اشتراک گذاشته شود، ممکن است عده ای از این بازدید کنندگان صفحه شما را در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ خودشان منتشر کنند.

 

مرحله 1 ادنبال کردن و مشاوره گرفتن: هنگامی که به سطح خاصی از محبوبیت رسیدید، وبلاگ شما تبدیل به یک محل برای گفتگو میان بازدید کنندگان می شود. پس از آن ایمیل ها و نظرات زیادی را از طرف خوانندگان در مورد هر یک از پست های خود دریافت خواهید کرد. وقتی یک ایمیل یا نظر جدیدی برای شما می آید، لبخندی از روی رضایت بر روی صورت شما نقش می بندد.

اگر وقت کافی برای جواب دادن به تمامی نظرات را ندارید، چند تا از نظراتی را که سوال های مشابه پرسیده اند انخاب کرده و جوابی جامع به آنها بدهید. از هر تکنیکی برای راضی نگه داشتن خوانندگان خود استفاده کنید.

 

مرحله2- نتایج خود را با آنها در میان بگذارید. آخرین بخشی از این استراتژی این است که با خوانندگان خود در تماس باشید. اگر برایتان نظری ارسال کرده اند تا حد امکان سعی کنید به نظرات آنها جواب بدهید. اگر مقالات و مطالب جدیدی در وبلاگ منتشر کرده اید برای کاربرانتان یک خبرنامه ارسال کنید و چکیده مطالب جدید را برای آنها در ایمیل توضیج دهید و آنها را ترغیب کنید که برای خواندن مطالب وارد سایت تان شوند.

 

مرحله3- گرفتن لینک های بزرگ. شما می توانید یک پست در مورد نتایج خود در وبلاگ خود قرار داده و در مورد آن با بازدیدکنندگان به بحث بپردازید. سپس لینک پست ها را به برای کاربران خود ارسال کنید. این استراتژی اگر درست انجام شود لینک های ورودی به وبلاگ شما 50 درصد افزایش خواهد یافت. فقط قبل از اشتراک گذاری لینک مطمئن شوید که راهنمایی های کامل را در بر دارد و به اندازه کافی تاثیر گذار خواهد بود.

 

نمونه هایی از این استراتژی در عمل: برای کمک به روشن شدن این موضوع، من دو مورد از این استراتژی ها را که از کار کردن آنها کاملا مطمئنم نام می برم.

اول اینکه  Jimmy Daly تکنیک آسمانخراش برایان را مورد استفاده قرار داده و پس از آن به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرد. سپس با برایان تماس گرفته و نتایج این مطالعه را به او نشان داد:

image073

نه تنها او لینک های جداگانه ای را برای سایت خود دریافت کرد بلکه شرکت او به طور قابل توجهی در این مقاله برجسته شد و به احتمال زیاد به افزایش کسب و کار منجر شده است.

تکنیک دوم که از Ramit Sethi است به عنوان یک هدف تاثیر گذار شناخته شده است. Ramit یکی از محبوب ترین وبلاگ نویسان می باشد و روش او هنوز هم به عنوان یک روش کارآمد بکار برده می شود. کریس و کری، مستند نتایج حاصل از توصیه های Ramit را برسی و پس از آنکه از موثر بودن آن اطمینان حاصل کردند به صورت یک مطالعه موردی در وبسایت خود منتشر کردند.

image001

بزرگترین هدف تاثیرگذار شما، داشتن لینک های با کیفیت است، اما تنها این کار برای رسیدن به موفقیت کافی نیست و باید کارهای دیگری نیز انجام داد تا بهترین باشید.

روش دیگر این است که وبلاگی را که چندان محبوب نیست انتخاب کرده و لینک های خود را در همچین وبلاگ هایی قرار دهیم. اینکار به اندازه روش قبلی تاثیر گذار نخواهد بود، اما هزینه کمتری نیاز خواهد داشت.

 

5- نمایش جامعه ای که برای شما اهمیت دارد

جامعه شما با اثر گذارنده هایی مانند وبلاگ نویسان کوچک، خوانندگان، و علاقمندان به سایر زمینه ها پر شده است. اگر می خواهید توجه و لینک های زیادی جذب کنید، نیازمند چیزی است که سلایق بیشتر این افراد را شامل شود.

 

مرحله 1 یافتن مشکلات پیچیده که نیاز به جواب دارند. شایع ترین مشکل برای وبلاگ نویسان این است که به اندازه کافی اشتیاق خوانندگان را تامین نمی کنند. آنها می خواهند علاقه خود را به شما معرفی کنند. بیشتر آنها جنبه های مورد نیاز برای بازار یابی را رعایت نمی کنند.

حتی شرکت های بزرگی مانندHubSpot  به طور مستمر به تجزیه و تحلیل داده ها برای تولید آمار و اطلاعات مفید برای جوامع خود می پردازند. این کار باعث می شود که لینک های زیادی جذب کنند. وی افزود، من تا بحال دو مطالعه عمیق انجام داده ام، نخست، مطالعه عمیق در محتوای قابل اشتراک گذاری شده توسط Fractl و BuzzStream است. و دومی تجذیه و تحلیل 100 میلیون مقاله در Buzzsumo  و Okdork بوده است.

وی افزود، من این کار را فقط برای گرفتن لینک های زیاد انجام نداده ام، در مقاله اول از 90 دامنه منحصر به فرد لینک وجود داشت. در تجزیه و تحلیل Okdork، فقط در یک مقاله، 460 دامنه و 23000 لینک دهنده وجود داشت.

 

image024

مرحله 2 - زمان و منابع سرمایه گذاری. به دلیل اینکه همچین محتوهایی می تواند لینک های زیادی بگیرد، بسیار با ارزش است. برای رسیدن به این مرحله باید زمان و سرمایه خود را صرف کنید و برای نتیجه گرفتن به مقداری زمان نیاز است.

هدف، کشف کردن جالب ترین داده های مورد نیاز جامعه خود است و مهمتر از آن این است که راهی برای تحقق آنها پیدا کنید. ممکن است که مهارت های لازم برای انجام مطالعاتی که در بالا ذکر شده اند را نداشته باشید. در این صورت می توانید به دنبال یک همکار جدید بگردید که همچین توانایی هایی را داشته باشد.

این چیزی است که Noah  (Okdork) با تجزیه و تحلیل خود انجام داد. او ملاحضه کرد که Buzzsumo داده های میلیون ها دامنه را جمع آوری کرده و از آنها برای تجذیه و تحلیل و پژوهش استفاده کرده است.

 

مرحله 3- انتخاب داده های جالب و ارائه آنها. اگر مطالب زیادی را پیدا کردید وسوسه می شوید که تمام آنها را منتشر کنید. باید به شما بگویم که من این کار را انجام داده ام.

اما اگر شما می خواهید به نتایج بزرگی دست پیدا کنید باید به طور مداوم این کار را انجام دهید. شما نیاز به ارائه اطلاعات خود در یک راه جذاب دارید. گراف ها و نمودارهایی را از داده های خود تهیه کنید.باید اشاره کرد که برای ارائه بهتر مطالب شما نیازمند طراحی سایت  ساده و جذاب دارید و ظاهر سایت نیز در جذب کاربران اهمیت دارد. این کار به گسترش آن در رسانه های اجتماعی کمک می کند. برای مثال، یک پست در Okdork حاوی نموداری جذاب با کدهای جداسازی می باشد که شامل همه نکات اصلی می باشد:

image124

 

هنگامی که مطالب خود را منتشر می کنید، ویرایش و بروز رسانی آن کاری بسیار آسان است. هنگام بروز رسانی وبلاگ می توانید با ارسال ایمیلی به کاربران وبلاگ بگویید که آن بخش از وبلاگ بروز رسانی شد، در موقعیت مناسب به آن سر بزنید و نظر خود را بیان کنید.

 

 

نتیجه گیری

چرا من 5 نوع محتوا را به شما معرفی کردم که می توانند برای جذب لینک بیشتر به شما کمک کنند؟ چرا یکی را نگفتم؟ به خاطر اینکه همه محتواهایی که تولید می شوند نتیجه یکسانی ندارند.

توصیه می کنم از هر نوع محتوایی که در این مقاله نام بردم در طول یک ماه آینده دو تا سه مورد را انجام دهید. سپس برسی کنید که چقدر برای درست کردن آن تلاش کردید و چه نتیجه ای در بر داشته است. بر این اساس شما می توانید در مورد انتخاب موثرترین مطالب برای وب سایت خود به نتیجه برسید.

به یاد داشته باشید که نکات دیگری نیز برای جذب لینک در گذشته وجود داشته است و به مرور زمان این نکات بیشتر و پیچیده تر می شوند. اگر شما می توانید مطالب زیادی به طور یکنواخت (برای حداقل شش تا 12 ماه) منتشر کنید، به احتمال خیلی زیاد به بهترین نتایج دست خواهید یافت. گذاشتن یک یا دو مطلب در ماه شما را به جایی نخواهد رساند.

قبل از اینکه برنامه ریزی کنید که از چه نوع محتواهایی استفاده کنید، نظر خود را در پایین این پست بنویسید. کدام یک از انواع محتواها بیشترین موفقیت را در گذشته داشته است؟ و کدام یک از انواع محتواها را در آینده امتحان می کنید؟

1