5 تکنیک اساسی جهت سئو در سال 2015

درخواست بررسی سئو

ما ارائه دهنده خدمات حرفه ای بهینه سازی سایت - سئو - می باشیم که به  شما در بالا رفتن آمار ورودی و نیز در رقابت بر سر رسیدن به صفحه اول گوگل وب سایت های مورد نظرتان در لغات بسیار پر جستجو در موتورهای جستجو کمک می کنیم

سئو به راستی خود را به عنوان یک مسیر بازاریابی مطرح نموده است. اما “جیم یو” در مقاله خود ثابت می کند که این امر بدان معنا نیست که ما باید به افتخارات خود تکیه کنیم.

هر سال SEO نظام پیچیده تری نسبت به قبل پیدا می کند. همچنانکه بازاریابان مهارتهای خود را تصحیح می کنند و موتورهای جستجو محصولات خود در زمینه جستجو را بهبود می بخشند و برندهای وابسته به صنایع مختلف می کوشند تا اثری را که جستجوی ارگانیک می تواند بر رشد آنها داشته باشد ببینند، SEO ارتقا می یابد تا به یکی از زمینه های استراتژیک به رسمیت شناخته شده در بازاریابی تبدیل گردد.

 

answers-knowledge-puzzle-solution-ss-1920-800x450

وضعیت گذشته و فعلی جستجوی ارگانیک

در سال 2014 صنایع وابسته به برند از SEO سود بردند و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت این امر در سال 2015 وجود ندارد. طبق این مطالعه که توسط National Retail Federation صورت گرفته است، در سال 2014 بازاریابی جستجویی، شامل SEO ، اثربخش ترین منبع بدست آوردن مشتریان جدید برای 85 درصد خرده فروشان آنلاین بوده است.

داده های دیگر مربوط به سال گذشته نشان می دهد که جستجوی ارگانیک، یک نقطه آغاز کلیدی برای برندها جهت عرضه محصولات و خدماتشان به مشتریان هدف بوده است. طبق این داده ها که توسط Kenshoo ارائه شده است، اکثر افرادی که قصد رزرو جا برای سفر را داشته اند، کار خود را با جستجو آغاز نموده اند (58 درصد سفرهای تفریحی و 64 درصد سفرهای کاری).

در مطالعه ای که توسط Bright Edge (کارفرمای من) انجام شده است مشخص گردید که جستجوی ارگانیک، بزرگترین محرک تبادل کالا و کسب درآمد برای قریب به اتفاق صنایع مورد بررسی بوده است. جستجوی ارگانیک در مورد بازاریابان B2B ، محرک بیش از 51% از تبادلات کالاست.

پس شاغلان در زمینه SEO جهت تداوم این حرکت در سال جدید چه کاری می توانند انجام دهند؟ مواردی که در ادامه آمده است، 5 حوزه در SEO است که باید فهرست هر بازاریابی باشد تا بتواند در سال 2015 ماهر گردد.

 

BrightEdge-traffic-study-by-industry-600x262

  1. استراتژی را برای آگاهی های رقابتی و شنوندگان ترسیم کنید.

در طول این سالها، SEO ها در زمینه فهمیدن معنی کلمات کلیدی و بخش بندی استراتژی بازاریابی جهت انطباق با معنی کلمات کلیدی، واقعاً بهتر شده اند. ما بدلیل فقدان داده های کلمات کلیدی در Google Analytics و پیشرفت کلی SEO به عنوان یک نظام، شروع به ادغام مفاهیم سنتی تر بازاریابی در SEO می کنیم تا شیوه جدیدی برای بخش بندی شنوندگان ایجاد نماییم.

اکنون باید داده های کمی در مورد موضوعاتی که محرک تقاضای جستجو هستند را ادغام نموده و آنرا با آگاهیمان از بازار از لحاظ ماهیت متقاضیان و اطلاعاتی که برای خریدشان مفید است همراه سازیم.

همچنین لازم است بفهمیم که چه رقابتی برای موضوعات محرک تقاضای جستجو در حال انجام است زیرا در این صورت، جستجو تبدیل به بازی با حاصل جمع صفر خواهد شد.

و این امر به معنای یافتن داده هایی است که می تواند به ما در موارد زیر کمک کند:

  • . شناسایی شیوه های جدید برخورد با بازارهای نزدیک
  • . یافتن کلمات کلیدی جدید جهت هدف گذاری
  • . درک انواع محتواهای در حال اجرا
  • . مشاهده اینکه رقابت در کجا به خوبی انجام می شود و شما در کجا می توانید بهتر عمل کنید.

SEO پیشرو به معنای ادغام شدن بازاریابی های فنی، تحلیلی و سنتی است.

  1. محتوا و تیمهای SEO خود را همتراز کنید.

تلاشهای شما در زمینه SEO تنها به اندازه تجربه ای که برای افراد هدف خود ایجاد کرده اید خوب هستند. به همین دلیل است که بهینه سازی سایت بزرگ نیاز به کار با محتوای زیاد دارد. اگر برای یافتن گام اول در این مقاله، زمان زیادی صرف کرده اید پایه خوبی جهت همتراز نمودن محتوا و SEO که بر روی کاربر متمرکز شده است دارید.

داده های ارائه شده از سوی Content Marketing Institute در سال 2014 نشان می دهد که  B2B ها و B2C ها به عنوان یک جنبه کلیدی از بازاریابی محتوایشان، محتوا را بصورت پستهای وبلاگ و محتوای وب دریافت می کنند.

به اعتقاد بسیاری از ما بهترین رویکرد این است که کار را با محتوای استراتژیک آغاز کنیم و بهترین شیوه های سئورا به کار گیریم تا در حداکثر نمودن آنلاین ارزش و قابلیت دیده شدن محتوا به ما کمک کنند. الگوریتم های Google نظیر Panda به ما می گویند که ما باید برای تجربه و کیفیت کاربر تلاش کنیم.

و با اینکه توصیه ها در مورد همزمان نمودن محتوای خلاق و SEO فنی، از لحاظ تئوری سخت به نظر می رسد، هنوز بسیاری از برندها با این مساله درگیرند که کدام واحد سازمانی یا تیم چه کاری و به چه ترتیبی انجام دهد. در سال 2014 در مورد این موضوع در مقاله ای در محتوا و سئو صحبت کردیم و در آنجا به راه حلی جهت اطمینان از اینکه تیمهای خلاق و فنی با هم کار می کنند دست یافتم: برقراری یک جریان کاری روشن از خلق محتوا تا بهینه سازی.

Content-Optimization-462x400

دوباره در مورد دور شدن از آن بحث برای برندهایی که می کوشند نحوه کار همزمان تیمهای فنی و خلاق را تعریف کنند یادآوری خواهم کرد:

تمام نقشها و مهارتها در مورد تیم بازاریابی دیجیتال را مشخص نموده و تعیین کنید که فرصتهای همپوشانی و آموزش متقابل برای اینکه گروههای خلاق، سئو بیاموزند و گروههای سئو، خلاقیت بیاموزند در کجاست.

3.SEO موبایل را در اولویت قرار دهید.

سالهاست که ما در این باره شنیده ایم:

سایتها و برندها باید یک استراتژی بازاریابی موبایل داشته باشند. درست است اگر بگوییم سال 2015، سال موبایل است.

در واقع، طبق گزارش comScore موبایل از لحاظ زمان صرف شده توسط یک وسیله دیجیتال، بر کامپیوتر برتری یافته است:

هنگامی که موبایل در ماه می سال 2014 به چند هدف بزرگ دست یافت، این ماه تبدیل به یک ماه نشانه برای آن شد. این امر مشخص کرد که برتری این رسانه طی چند سال قبل از آن چقدر مؤثر بوده است. پلتفرمهای موبایل یعنی تبلت ها و گوشی های هوشمند به هم پیوستند تا کل زمان صرف شده توسط رسانه های دیجیتال از 50% در سال قبل از آن به 60% برسد.

هنگامی که این مقوله وارد بهینه سازی برای موتورهای جستجو می شود، ایجاد یک سایت موبایل باید در مرکز هر گونه طرح قوی SEO در سال 2015 قرار گیرد. اما مراقب پیکربندی خودتان باشید. طی تحقیقی متعلق به BrightEdge در سال قبل مشخص شد که ایرادات پیکربندی موبایل ناشی از فقدان 68 درصدی مبادله گوشیهای هوشمند بوده است.

و حتی با اینکه Google طراحی ریسپانسیو را پیشنهاد می کند شاید شما دریابید که یک رویکرد هیبرید (پیوندی) مناسبترین گزینه برای نیازهای بازاریابی شماست.

و به یاد داشته باشید که هر مسیری را انتخاب کنید، Google از سایتها می خواهد که محتوای بالای لایه را در کمتر از یک ثانیه ارائه دهند. سایتهای کم سرعت می توانند اثری منفی بر رده بندی های موبایل بگذارند.

  1. روش سنجش و گزارش دهی را که کار می کند بیابید.

با اینکه مطالعات تحقیقی که در مورد اثر جستجوی ارگانیک می خوانیم برای سنجش عملکردمان به عنوان یک صنعت، مهم است، ما به عنوان برند و بازاریاب هنوز درگیر اندازه گیری نتایج، بیان کمی تلاشهایمان و تداوم ثبات موقعیتمان برای بودجه های SEO هستیم.

حتی پیش از این در سال 2013 ما در مورد نیاز به بازاریابان دارای مهارتهای تحلیلی صحبت می کردیم. و در واقع، طبق گزارش CMOSurvey.org   چهل و چهار درصد مخاطبان یک ارزیابی گفته اند که معیاری جهت نشان دادن اثر بازاریابی در سال 2014 ندارند.

این احساس در ارزیابی Adobe در سال 2014 منعکس شد که نشان داد 49 درصد بازاریابان هنگام فکر کردن در مورد محل سرمایه گذاری برای بازاریابی، از درک خود بهره می برند نه از داده ها. گزارش دهی نباید پیچیده شود. در سال 2015، SEO ها باید بر ساده سازی منابع داده هایشان تمرکز کنند و اطلاعات صحیح و واقعی را از طریق منابع ساختاریافته بدست آورند.

این امر به معنای شناسایی KPI هاست که به راستی برای اثبات تلاشهای بازاریابی (تلاشهایی که بر کسب و کار اثر می گذارند) اهمیت دارند و نیز به معنای بدست آوردن فناوری است که بتواند چندین منبع داده را به یک پلت فرم جذب کند تا آگاهی های واقعی در مورد عملکرد ارائه گردد.

  1. داده های سئو را میان تیمهایتان یکپارچه کنید.

فراموش نکنید که فرد یا تیم شاغل در زمینه SEO در جهت برخی از همان اهدافی کار می کند که سایر تیمها کار می کنند. هنگامی که این تیمهای مختلف بازاریابی آموخته های خود را به اشتراک می گذارند و بطور همزمان برای بازاریابی  کار می کنند، تلاش هماهنگ آنها می تواند قوی تر از عملکرد تنها باشد.

SEO و PPC را به عنوان یک نمونه از دو مسیر که رابطه همزیستی با هم دارند در نظر بگیرید. داده های SEO می تواند به PPC آگاهی دهد و بالعکس. گزارشهای Google ، Kenshoo و سایرین نشان می دهد که جستجوهای ارگانیک و پرداختی چه مقدار می توانند بر موفقیت یکدیگر اثر بگذارند.

آیا در سال 2015، شیوه هایی که بتوانید داده های SEO خود را با سایر تیمها به اشتراک بگذارید تا یک تلاش هماهنگ را در مبارزات بازاریابی خود ایجاد نمایید وجود دارد؟

برداشتن گامهای کوچک بسوی مهارت

این سخن قدیمی که “زندگی یک سفر است نه یک مقصد” را می توان در مورد SEO نیز به کار برد.

سئو باید در طول عمر یک سایت، بخشی از آن باشد که   دائماً توانایی خود را در دیده شدن هر چه بیشتر یک برند (و محتوایش) و ایجاد یک تجربه بهتر برای کاربران بهبود دهد.

شما نمی توانید یک روزه در SEO ماهر شوید اما می توانید تصمیم بگیرید تا گامهای کوچکی در هر یک از حوزه های SEO که در سال 2015 سایت شما را بهتر و تلاشهای شما را اثربخش تر می نمایند بردارید.